Telefonrådgivning0485 - 375 75

Lediga tjänster

Kram

Vi söker förbundskonsulent till södra Sverige

I arbetsuppgifterna ingår att stödja och bistå de lokala demensföreningarna i deras ideella arbete för att förbättra förhållandena för personer med demenssjukdom och deras anhöriga.

Ditt arbete är att stötta och inspirera de befintliga lokala demensföreningarna samt att bilda nya föreningar inom ditt område.

Det är meriterande om du har vana från föreningslivet och kunskap och förståelse för det ideella arbetet.

Det är viktigt att du är lyhörd och har lätt att kunna samarbeta med andra personer och olika verksamheter. Du ska kunna uttrycka dig i både tal och skrift samt ha erfarenhet av att organisera och anordna möten och träffar.

Vi erbjuder ett spännande och självständigt arbete, där du har stor möjlighet att själv styra din arbetstid. Med andra ord; ett fritt arbete under eget ansvar. Du tillhör förbundets centrala kansli i Stockholm där vi är ett litet och väl sammansvetsat gäng utan vattentäta skott och där alla är villiga att rycka in om/när det behövs. I tjänsten ingår en del resor varför du måste ha körkort och tillgång till bil.

Anställningen är en heltidstjänst med tillträde snarast möjligt.

Stämmer detta in på dig? Då tar vi gärna emot ditt CV och personliga brev som beskriver vem du är och vad du gjort tidigare.

För mer information är du välkommen att kontakta förbundskonsulent Margareta Svensson på telefon 076-243 97 37 eller via e-post på margareta.svensson@demensforbundet.se.

Skicka din ansökan senast 2020-01-15, märkt ”Förbundskonsulent” via e-post till elisabeth.berglund.lindh@demensforbundet.se, eller via post till Demensförbundet, Att Elisabeth Berglund-Lindh, Lundagatan 42A, 117 27 Stockholm.

Välkommen med din ansökan!

Demensförbundet bildades 1984 och är idag Sveriges största anhörigorganisation. Vi arbetar för att förbättra förhållandena för personer med demenssjukdom och deras anhöriga, både lokalt och centralt. Vi har en unik stödverksamhet i våra 110 demensföreningar som arbetar ideellt runt om i landet och vi har cirka 10 400 medlemmar. Demensförbundet är politiskt och religiöst obunden.

Bli medlem Ge en gåva
Telefonrådgivning 0485 - 375 75