Uppdragsutbildning Demensvård 2024

Demensfonden vill stödja teamet som arbetar runtomkring personer med demenssjukdom. Du som är läkare, fysioterapeut eller arbetsterapeut erbjuds därför möjligheten att ansöka om Demensfondens utbildningsstipendium för magisterutbildning i demensvård genom Karolinska Institutet – Silvia Master Academy.

Demensfonden har beslutat att under 2024 dela ut medel till utbildningsstipendium i demensvård för läkare (fr o m 2025 erbjuds återigen uppdragsutbildning för fysio- och arbetsterapeuter). Sökande läkare kan som mest ansöka om halva utbildningskostnaden från Demensfonden.

Ansökan om utbildningsstipendium från Demensfonden för Magisterutbildning i demensvård, 60 hp, distans, Karolinska Institutet, 2024

Sista ansökningsdatum är 4 juni 2024. Beslut lämnas av Demensfonden till sökande den 12 juni per e-post.

Här kan du läsa vilka villkor som gäller vid ansökan om utbildningsstipendium från Demensfonden.

• Demensfondens ansökningsblankett ska användas till ansökan.
  • Sökande kan som mest ansöka om halva utbildningskostnaden (107 000 SEK exkl. moms).
  • Sökande ska beskriva mål och syfte med sin ansökan, samt ge en kort beskrivning på varför man önskar gå utbildningen.
  • Sökande ska ha läkarexamen, samt vara registrerad på utbildningen innan ansökan om utbildningsstipendium skickas in till Demensfonden.
  • Sökande ska inneha en anställning, samt ha arbetsgivarens medgivande till att under arbetstid delta på utbildningen.
  • Ansökan ska skrivas ut, scannas in och skickas in till e-post: rdr@demensforbundet.se

Vänligen använd nedanstående ansökningsblankett till din ansökan:

Ansökan ska vara oss tillhanda senast 4/6-24. Ansökan ska skrivas ut, scannas in och skickas till e-post: rdr@demensforbundet.se. Beslut lämnas av Demensfonden till sökande den 12 juni. Utbildningsstart 5/11-24.

Frågor om ansökan om utbildningsstipendium

Linda Lundberg, förbundssekreterare, e-post: linda.lundberg@demensforbundet.se

Frågor och information om uppdragsutbildning Demensvård, KI

Magisterutbildning i demensvård för läkare (60 hp, distans) | Karolinska Institutet Utbildning (ki.se)

Magisterutbildning i demensvård för arbets- och fysioterapeuter (60 hp, distans) | Karolinska Institutet Utbildning (ki.se)

Högskoleutbildningar — Silviahemmet

GDPR

Behandling av dina personuppgifter. Demensförbundet sparar och behandlar dina personuppgifter, samt de uppgifter du lämnar i ansökan enligt GDPR, vilket du accepterar genom att skicka in din ansökan om utbildningsstipendium.