2015-05-25

”Som får ditt hjärta att sjunga”

Jannika Häggström är undersköterska, musiker, skribent och levnadskonstnär. Jannike har skrivit boken ”Som får ditt hjärta att sjunga” som är en är en samling av hennes vackraste berättelser från sin tid som undersköterska i demensvården, varvade med tankar och funderingar kring sådant som fungerar och inte fungerar, om kärlek och kreativitet som arbetsredskap och om vad som är Verkligt Viktigt här i livet.

Det är en bok för alla som på ett eller annat sätt kommer i kontakt med personer med demens: vårdpersonal, närstående, medmänniskor. För beslutsfattare som vill veta något om den konkreta verklighet som besluten handlar om. För alla som dagligen läser om vårdskandaler och skräckexempel, men som alltför sällan får höra talas om de inom vårdens verklighet som handlar om glädje, medmänsklighet, humor, skönhet och, ja, kärlek, helt enkelt.

Demensförbundet rekommenderar verkligen Jannikas bok. Den borde verkligen läsas av alla, men speciellt de som jobbar inom demenssjukvården.

En del av behållningen från försäljningen av boken går till Demensförbundet och stödjer vårt arbete med att hjälpa demenssjuka och anhöriga – här och nu.

Boken finns att beställa i vår shop som även innehåller ett stort antal publikationer och informationsmaterial.