Demensförbundets styrelse 2015 - 2018

På Demensförbundets kongress 11-12 september 2015 valdes Pär Rahmström till förbundsordförande. Vid kongressen valdes även Carina Lindegren till ledamot. Övriga styrelseledamöter valdes vid ett fyllnadsval i november 2017. Nedan presenteras samtliga med uppdrag och kontaktuppgifter.

Pär Rahmström

Mobil: 070-746 49 77

Född 1953 i Stockholm. Styrelseledamot sedan 2000, vice ordförande sedan 2009 och ordförande sedan september 2015. Arbetar som advokat. Är före detta anhörig.

Carina Lindegren

Vice ordförande

Mobil: 070-566 25 52

Född 1960 i Piteå. Arbetat i vården sedan 1978. Akutsjukvård, psykiatri och sluten psykiatri. Äldreomsorg samt demensvård sedan 1990. Utbildad Uska, SSk, demensvårdsutvecklare samt sorgebearbetare. Ingår i Demensförbundets telefonrådgivning. Ledamot i styrelsen sedan september 2015.

Christina Hansson

Styrelseledamot, kassör

0709-144 458

Har drivit eget bolag inom bokföring och revision i många år. Är före detta anhörig. Ledamot och kassör i styrelsen sedan november 2017.

Peter Keusen

0734-40 61 59

Har arbetat som speditör samt inom rederibranschen i Sverige och Sydafrika. Därefter VD i svenskt logistikföretag. Har även drivit egen konsultverskamhet. Är idag ordförande i Lerums demensförening och före detta anhörig. Ledamot av Demensförbundets styrelse sedan november 2017.

Carina Frisk

Christina/Chris Olsson

070-881 22 74

Född 1953 och är från Hörby. Utbildning: Undersköterska/Skötare. Arbetat i vården i 40 år. Äldrevård, akutsjukvård och röntgen. Anhörig till min man som fick Alzheimers i yngre år. Även min mor följde jag i hennes blanddemens. Var med och startade Hörby Demensförening 2014, där jag är ordförande. Engagerad i Yngre Nätverket sedan 2013.

Gunnilla Calais

072-236 06 83