Demensförbundets styrelse 2015 - 2018

På Demensförbundets kongress 11-12 september 2015 valdes en ny styrelse för 2015 - 2018. Pär Rahmström valdes till förbundsordförande. Styrelseledamöterna presenteras nedan med uppdrag och kontaktuppgifter.

Pär Rahmström

Mobil: 070-746 49 77

Född 1953 i Stockholm. Styrelseledamot sedan 2000, vice ordförande sedan 2009 och ordförande sedan september 2015. Arbetar som advokat. Är före detta anhörig.

Kerstin Angvik

Vice ordförande

Mobil: 070-363 41 81

Född 1964 i Linköping. Styrelseledamot sedan 2012. Arbetar sedan 30 år inom äldrevården och sedan 17 år i demensvården, idag som Demensvårdsutvecklare med ansvar för utbildning, handledning och utveckling. Har tidigare suttit som ordförande i demensföreningen i Linköpings styrelse.

Olof Arvidsson

Kassör

Mobil: 070-351 51 84

Född 1944. Ledamot i Demensförbundets styrelse sedan september 2015. Sekreterare i Ystad demensförening. Anhörig.

Klaes Axelsson

Mobil: 070-314 52 63

Född 1963 i Mullsjö. Adjungerad i styrelsen 2002, styrelsesuppleant 2003-2009, styrelseledamot sedan 2009. Samordnare för Yngre nätverket sedan 2001.Före detta anhörig. Tidigare Ordf, Vice Ordf och kassör, nu revisor i Jönköpings demensförening.

Carina Lindegren

Mobil: 070-566 25 52

Född 1960 i Piteå. Fd kassör och nuvarande ordförande i Pite demensföreningen. Arbetat i vården sedan 1978. Akutsjukvård, psykiatri och sluten psykiatri. Äldreomsorg samt demensvård sedan 1990. Utbildad Uska, SSk, demensvårdsutvecklare samt sorgebearbetare. Ingår i Demensförbundets telefonrådgivning. Ledamot i Demensförbundets styrelse sedan september 2015.

Eva Frykholm

Mobil: 070-601 54 02

Född 1954. Arbetar som op.ssk. Arbetat som vårdlärare och enhetschef inom olika vårdspec, områdesansv. ssk/områdeschef inom demensvården. Ordförande i demensföreningen i Gällivare kommun. Före detta anhörig. Ledamot i Demensförbundets styrelse sedan september 2015.

Jane Lindell Ljunggren

Mobil: 070-749 24 25

Född 1954. Startade tillsamman med min syster Hattstugan, ett boende för personer med demenssjukdomar 1994, efter att ha arbetat inom Region Gotlands äldreomsorg i 22 år. Var med och startade anhörigföreningen för demenssjuka på Gotland 1988. Jag åker runt i landet och utbildar och föreläser inom äldreomsorgen på olika sätt. Är med i demensförbundets styrelse sedan 2015.