Stort intresse i Gävle när Demensföreningen bjöd in till föreläsning för allmänheten!

Den 8 februari bjöd Gävle Demensförening in allmänheten till en föreläsning som besvarade vanliga frågor om hur det kan vara att leva med demens, samt gav tips och råd som underlättar i vardagen. Föreläsare var Liselotte Björk, demensvårdsutvecklare och ordförande för Demensförbundet.

Gävle Demensförenings ordförande Agneta Brinne berättade om föreningens olika aktiviteter och om det stöd föreningen ger till personer med demenssjukdom och deras anhöriga. Personal från kommunens Anhörigcenter fanns också på plats och berättade om sin verksamhet. Kvällen avslutades med många fina samtal och som någon i publiken sade ”Nu har jag fått med mig ny kunskap och det känns så bra”.

Foto: Demensförbundet