Är du anhörig och vårdar en person med demenssjukdom?

Då har du möjlighet att testa en ny app

Karolinska Institutet söker dig som vill få stöd genom en applikation.

Du som vårdar en närstående – med en demenssjukdom sedan mer än 6 månader – får nu möjlighet att testa appen STAV på mobiltelefon eller surfplatta.

Vi föreslår att STAV används mellan dig och kommunens stödpersonal, men du kan även välja att få stöd från vår sjuksköterska i projektet.

För mer information, kontakta Sharon Kagwa Leg. Sjuksköterska, Avdelningen för Omvårdnad vid Karolinska Institutet aber.sharon.kagwa@ki.se Tel: 070-225 78 56.

Demensförbundet har närmare 9 000 medlemmar i cirka 110 lokala föreningar som jobbar för att utveckla vården och omsorgen i hela landet. Vår organisation är öppen för alla – demenssjuka, närstående eller vem som helst som vill vara med och bidra till ett demensvänligt samhälle – välkommen du också!