Linda Lundberg är Demensförbundets nya förbundssekreterare

Förbundssekreterare Linda Lundberg.

Linda Lundberg är sedan ett par veckor ny förbundssekreterare på Demensförbundet. Linda kommer senast från Riksförbundet SIMON och dessförinnan från Diabetesförbundet och har mångårig erfarenhet från liknande uppdrag inom civilsamhället.

”Demensförbundet har ett viktigt samhällsuppdrag. Jag ser mycket fram emot att lära känna förbundet och medlemmarna. Vårt förbund har varit och är fortsatt en viktig röst i kampen för ett demensvänligt samhälle. Det ska därför bli fantastiskt roligt och en spännande utmaning att arbeta med verksamhetsutveckling och intressepolitiska frågor på förbundet.  Jag är övertygad om att vi tillsammans med gemensamma krafter kan göra så mycket mer för att underlätta tillvaron för personer med kognitiva sjukdomar.”

Demensförbundet har närmare 9 000 medlemmar i cirka 110 lokala föreningar som jobbar för att utveckla vården och omsorgen i hela landet. Vår organisation är öppen för alla – demenssjuka, närstående eller vem som helst som vill vara med och bidra till ett demensvänligt samhälle – välkommen du också!