Idag uppmärksammar vi nationella anhörigdagen

Anhörigas livssituation uppmärksammas årligen den 6 oktober och under hela veckan då detta datum infaller. Dagen instiftades 2005 på initiativ av Anhörigas Riksförbund.

Om demens

Idag tänker vi extra mycket på er anhöriga, som alltid finns där för er närstående med demenssjukdom, och som kämpar för att få vardagen att gå ihop.

I svåra stunder kan det underlätta att prata med andra anhöriga i samma situation. Här kan våra lokala föreningar vara ett stort stöd. Våra föreningar finns på ett stort antal orter runt om i landet, från norr till söder.

Se om det finns någon lokal förening på din ort >>