Idag – på Internationella Alzheimerdagen – har Demensfonden fått en egen Facebook-sida

Idag är det Internationella Alzheimerdagen. Dagen till ära har Demensfonden fått en egen Facebook-sida.

På Demensfondens Facebook-sida vill vi samla alla som engagerar sig i forskning och utveckling av framtidens demensvård och läkemedel.

Forskningen har tagit flera lovande steg för att lösa gåtan och vi lär oss också hela tiden mer om hur vi kan skapa ett bättre liv för alla de människor som lever med demens. Problemet är att det ofta saknas pengar till forskningen, något som tyvärr inte är ovanligt när det gäller sjukdomar som drabbar många äldre.

Demensfondens uppgift är att samla in och fördela pengar till demensforskning och stödinsatser för skapa ett bättre liv för demenssjuka och anhöriga i hela Sverige.

Vi vill väldigt gärna att du följer Demensfonden på Facebook, kommenterar och delar våra länkar, bilder och vårt material.

Välkommen!

Demensförbundet har över 10 000 medlemmar i 110 lokala föreningar som jobbar för att utveckla vården och omsorgen i hela landet. Vår organisation är öppen för alla – demenssjuka, närstående eller vem som helst som vill vara med och bidra till ett demensvänligt samhälle – välkommen du också!