Demensförbundet träffade NT-rådet för ett samtal om införande av nya läkemedel

I dag träffade Demensförbundet NT-rådet – Rådet för nya terapier på SKR i Stockholm. Samtalet handlade om den europeiska läkemedelsmyndighetens (EMA) kommande beslut om marknadsföringsgodkännande för Alzheimer läkemedlet Leqembi, samt den svenska processen vid införande av nya läkemedel.

Demensförbundet passade på att bjuda in Åsa Derolf, NT-rådets ordförande, till ett webbinar den 19 mars för att berätta mer om NT-rådet uppdrag och hur den nationella processen vid införande nya läkemedel ser ut. Det kommer även att finnas tillfälle till en frågestund under kvällen.

👉 Information om anmälan till webbinariet kommer inom kort, så håll utkik i våra sociala medier och på förbundets hemsida.

I bild: Kristina Aggefors, koordinator NT-rådet. Åsa Derolf, ordförande NT-rådet. Liselotte Björk, ordförande Demensförbundet.