Uppsala

Uppsala demensförening
Mobil: 073- 922 11 05
Plusgiro: 59 95 99 – 8

Vi välkomnar fler att aktivera sig i vår förening

Vill du medverka i styrelsen är det av stort värde men även hjälp med kaffekokning
eller annat vid våra planerade kaféträffar är välkommet

Kontakta Emeli: emeliakerman@gmail.com, tfn: 073 922 11 05 eller Lisa, lisa1964porter@gmail.com tfn: 070 337 91 80

Kommande aktiviteter i föreningen:

Tisdagen den 7 maj  klockan 14-16 har vi föreningsmöte på Storgatan 11. Över en kopp kaffe berättar vi om föreningen och dess verksamhet. Vi vill också höra vad ni som medlemmar vill ha ut av föreningen, verksamheter, resor och utflykter, påverka politiker, anhörigträffar etc.

Måndagen den 20 maj klockan 15 håller Åke Pålshammar ett föredrag på Storgatan 11: Om demens – hur hjärna och beteende förändras vid olika typer av demens.

Onsdagen den 22 maj kl 14-16 och måndagen den 3 juni kl 14-16 vill vi starta anhöriggrupp(er) i föreningen. Många som gått på Anhörigcentrums träffar har velat fortsätta de sex eller åtta tillfällena. På Anhörigcentrum menar man att intresset för sådana grupper är stort. Låt oss se om det stämmer. Lokal: föreningslokalen Sysslomansgatan 31, garagenedfarten, dörren till höger. Vi bjuder på fika.

Varmt välkomna!