Telefonrådgivning0485 - 375 75

E-post: demensforeningen.linkoping@gmail.com
Plusgiro: 83 59 38 – 2

Välkommen till demensföreningen i Linköping

Föreningen arbetar för att stödja personer som drabbats av demenssjukdom och deras anhöriga. En annan viktig del av föreningens arbete är att informera och utbilda allmänhet för att sträva mot ett mer demensvänligt samhälle. Idag har föreningen drygt 135 medlemmar.

Bli en demensvän

Under 2018 lanserades kampanjen”Bli en demensvän” av Demensförbundet. Vilket i korta drag handlar om att underlätta och hjälpa mäniskor med demnssjukdom. Läs mer på demensvän.se

Ung anhörig

En plats att träffas på för dig som är ung anhörig, första onsdagen varje månad,träffpunkt ung anhörig. Plats: Brigadgatan 14 Garnisonen

Här finns mer information och hjälp, Ung anhörig.

Cafe förgätmigej

Anhörigcenter Brigadgatan 14 A
Hit är du välkommen för att samtala och fika (20 kr) tillsammans med andra med erfarenhet av demenssjukdom.

Som medlem i föreningen får du:

Genom att betala in 150:- på plusgiro 83 59 38-2 blir du medlem hos oss, glöm inte att fylla i namn och adress på inbetalningen.

Tillsammans blir vi starkare!

• Tidningen Demensforum 4 nummer/år
  • Anhörigboken
  • Mötesverksamhet
  • Föreläsningar
  • Erfarenhetsutbyte och stöd

Gåva skänks till plusgiro 83 59 38-2

Om du vill stödja oss med en gåva ger det oss möjlighet att stärka vårt arbete.  Vi tror att ju fler människor som utbildas om demenssjukdomar desto bättre bemötande och stöd får de som drabbas.

Mål som driver föreningen

• Stödja och hjälpa demenssjuka och deras anhöriga
  • Sprida information och kunskap om demens
  • Påverka politiker och beslutsfattare
  • Samverka med kommun, landsting, andra myndigheter och organisationer
  • Stödja forskning och utveckling inom demensområdet

Styrelsen Ordförande: Ulla Faleij

Mejladress: demensforeningen.linkoping@gmail.com

Dataskyddsförordningen, GDPR. Nya regler trädde i kraft 25 maj. Du väljer själv om du vill vara med i olika register. Demensföreningen i Linköping behöver dina uppgifter för att kunna kontakta dig kring föreningens verksamhet. Vi använder också uppgifterna  för att rapportera till Demensförbundet. Läs mer här.

Bli medlem Ge en gåva
Telefonrådgivning 0485 - 375 75