Telefonrådgivning0485 - 375 75

Sök stipendium från #omsorgsrörelsen

Med anledning av Covid-19 pandemin, startade Alzheimerfonden en insamling inom ramen för initiativet #omsorgsrörelsen. Läs mer här.

Rörelsen vill nu säkerställa att de insamlade medlen kan användas för att göra gott inom äldreomsorgen, att möjliggöra för dem som arbetar inom äldreomsorgen att kunna förbättra situationen för äldre med Alzheimer- och andra demensdiagnoser i pandemins spår.

Det finns nu möjlighet att söka stipendium från #omsorgsrörelsen. Det handlar om utvecklande av aktiviteter och idéer till berörda verksamheter i syfte att kunna främja en tillvaro där de med Alzheimer och andra demensdiagnoser kan få den basala vård, omsorg och stimulans som de förtjänar samt underlätta för omvårdnadspersonal och anhöriga.

Läs mer om stipendierna och vilka kriterier som gäller för att kunna söka

Sista ansökningsdag: 16 april 2021

Demensförbundet har över 10 000 medlemmar i 110 lokala föreningar som jobbar för att utveckla vården och omsorgen i hela landet. Vår organisation är öppen för alla – demenssjuka, närstående eller vem som helst som vill vara med och bidra till ett demensvänligt samhälle – välkommen du också!

Bli medlem Ge en gåva Upp
Telefonrådgivning 0485 - 375 75