Var med i vår undersökning om situationen för yngre demenssjuka

Situationen för yngre demenssjuka (under 65 år) har på senare tid uppmärksammats allt mer. Genom bland annat vår telefonrådgivning förstår vi att situationen skiljer sig väsentligt åt i landet och att det generellt är en grupp som lätt glöms bort. Detta är inte acceptabelt!

Ni är fler än 10.000 som följer oss på Facebooksida och vi har många tusen besökare på vår hemsida varje vecka. Tillsammans är ni en stor och viktig källa till kunskap och information. Genom att svara på våra frågor bidrar Du till att skapa en tillförlitlig och verklig bild av hur vård och omsorg för yngre demenssjukda ser ut i Sverige - fritt från förskönande omskrivningar och politiska utspel.

Vi kommer att presentera resultatet av undersökningen här på hemsidan under början av 2018. Det blir inget vetenskapligt säkerställt resultat, men vi är övertygande om att vi kan bilda oss en bra bild av hur det ser ut inom demensomsorgen i landet i sin helhet.

Tack för Din medverkan till att skapa ett mer demensvänligt samhälle.

Demensförbundet

Boendeplatser för yngre demenssjuka *

Finns det boendeplatser för yngre demenssjuka i din kommun. Ange bara ett alternativ

Dagverksamhet *

Finns det plats för yngre demenssjuka på dagverksamhet i din kommun? Ange endast ett alternativ

Aktiviteter för yngre demenssjuka *

Finns det några aktiviteter för yngre demenssjuka, t ex samtalsgrupper innan dagverksamhet (ej biståndsbedömt) Ange endast ett alternativ.

Jag jobbar inom äldreomsorgen

Min kommun *

Ange vilken kommun du bor i / jobbar i.