Välkommen till Hisingens Demensförening

Föreningen för dig som är anhörig till en demenssjuk eller som vill veta mer om demens.

Föreningen är en av omkring 110 lokalföreningar i Demensförbundet, landets största anhörigorganisation. Vi vänder oss i första hand till boende på Hisingen men även andra är välkomna till oss. Vi har idag c:a 70 medlemmar där väldigt många kommer till våra medlemskvällar på Träffpunkten. Våra medlemsträffar är öppna för alla som vill träffa andra i samma situation. Vi försäker ha ett varierat program med blandning av information och underhållning (se nadan). Det finns även tid för att ta upp egna problem på mötet eller med någon ur styrelsen. Vi är till för att hjälpa varandra.

Föreningen är nu inne på sitt 13 verksamhetsår. Vi  vidare med full entusiasm för medlemmarna. "Kålla" längre ner på sidan

NYHET Den 15 maj skall vi åk en tur, med buss, öster ut.

Vi startar kl 10 från Wieselgrensplatsen (vid affären Bra Deal). Åker E20 ut från stan mot Falköping. Framme blir det lunch på Berga golfbana. Sedan via utsikten från Mösseberg till stopp vid Falbygdens ost för provsmakning och köp. Vidare till konstgården  Redberg med målningar av naturmålaren Harald Wiberg. Här blir vi guidade. Återresan till Götebrog går via vackra Ätradalen och Ulricehamn. Beräknad hemkomst c:a 17:30

Pris 50 kr som betalas på nästa medlemsmöte eller senast 30 april till PG 163 95 94-9

Höstens medlemsträffar

10 september   Anhörigkonsulkenterna för Hisingen informerar om sitt arbete