VÄLKOMMEN TILL DEMENSFÖRENINGEN I LINKÖPING
Föreningen arbetar för att stödja personer som drabbats av demenssjukdom. En viktig och stor del av föreningens arbtete är också att infomera och utbilda. Sedan starten har medlemsantalet sakta ökat och 2016 har föreningen 118 medlemmar. Under hösten 2017 firar föreningen 30 års jubileum  och det kommer givetvis att uppmärksammas. Har du frågor om demens så tveka inte att höra av dig.

På gång just nu

Ung anhörig

En plats att träffas på för dig som är ung anhörig, första onsdagen varje månad, träffpunkt ung anhörig. Plats: Brigadgatan 14 Garnisonen

Här finns mer information och hjälp, Ung anhörig.

Cafe förgätmigej  på Djurgårdsgatan 17 c

Hit är du välkommen för att samtala och fika (20 kr) tillsammans med andra med erfarenhet av demenssjukdom. Varje torsdag bjuds det på underhållning. Första torsdagen varje månad 16.30-18.00 sker någon form av aktivitet, läs mer härCafe program

Som medlem i föreningen får du:

Genom att betala in 150:- på plusgiro 83 59 38-2 blir du medlem hos oss, glöm inte att fylla i namn och adress på inbetalningen. Tillsammans blir vi starkare!

• Tidningen Demensforum 4 nummer/år
  • Anhörigboken
  • Mötesverksamhet
  • Föreläsningar
  • Erfarenhetsutbyte och stöd

Gåva skänks till plusgiro 83 59 38-2

Om du vill stödja oss med en gåva ger det oss möjlighet att stärka vårt arbete.  Vi tror att ju fler männiiskor som utbildas om demenssjukdomar desto bättre bemötande och stöd får de som drabbas.

Mål som driver föreningen

• Stödja och hjälpa demenssjuka och deras anhöriga
  • Sprida information och kunskap om demens
  • Påverka politiker och beslutsfattare