• Välkommen till Demensförbundet

Vi är ett handikappförbund och den största organisationen i Sverige som arbetar för att förbättra förhållandena för demenssjuka och deras anhöriga, både centralt och lokalt. Vi har en unik ideell stödverksamhet i våra cirka 120 lokala demensföreningar runt om i landet och vi är cirka 10.500 medlemmar. Följ oss även på Facebook

• Välkommen till Demensförbundet

• Ge en gåva till Demensfonden

En gåva bidrar till att hitta ett botemedel mot demenssjukdomar. Forskningen behöver ditt stöd och nästa generation ett hopp. Du kan välja att ge en minnesgåva, högtidsgåva eller engångsgåva. Du kan också ge en gåva till Demensförbundets Utvecklingsfond för att stödja de som är sjuka här och nu. Läs mer under Ge en gåva.

Hjälp med mediciner

Nu kan du be apotekspersonalen gå igenom alla dina mediciner och upptäcka om några är olämpliga eller ”krockar” med varandra.

Stjärnorna på slottet

Slottsovalen är ett äldreboende i Gustavsberg i närheten av Stockholm. Demensförbundet gjorde ett besök på det väl omtalade boendet och träffade Kurt och Ulla Svensson.

Frågor till Åsa Regnér

Demensförbundet reagerar starkt mot regeringens förslag på att arbetslösa anställs inom äldreomsorgen. Men våra frågor till äldreministern förblir obesvarade.

Demensförbundet i Almedalen

Demensförbundet är åter på plats i Almedalen. Välkommen till vårt tält ipå Hamnplanen och att lyssna till våra föreläsningar, måndagen den 3 juli och tisdagen den 4 juli.
Se programmen för båda seminariedagarna »

Till nyhetsarkivet »

Till kalendern »

Demens i media