Lediga tjänster

Demensförbundet är ett handikappförbund och den största organisationen i Sverige som arbetar för att förbättra förhållandena för demenssjuka och deras anhöriga, både centralt och lokalt.

Vi har en unik ideell stödverksamhet i våra cirka 120 lokala demensföreningar runt om i landet och vi är cirka 10.500 medlemmar.

Vi söker förbundskonsulent till norra Sverige

Vi söker nu en eller flera personer som kan stötta och bistå våra nordliga föreningar i det ideella arbetet att förbättra förhållandena för demenssjuka och deras anhöriga. Det kan handla om att hjälpa till när föreningsarbetet börjar kännas slitsamt eller att finnas till hands och
inspirera vid uppstart av nya föreningar. Vana från föreningslivet är önskvärd, likaså viss erfarenhet inom demensområdet.

För att lyckas i denna roll bör du vara strukturerad och ha förmågan att entusiasmera och övertyga. Du behöver vara lyhörd och ha erfarenhet av att organisera möten och informationsträffar. Arbetet kräver både självständighet och att du har lätt att samarbeta med andra. I tjänsten ingår mycket resor varför personen vi söker behöver ha körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en etablerad organisation med trevliga kollegor och många kontaktytor.

Stämmer detta in på dig? Då tar vi gärna emot ditt CV och personliga brev som beskriver vem du är och vad du gjort tidigare. Skicka din ansökan märkt ”Förbundskonsulent” via e-post: elisabeth.berglund.lindh@demensforbundet.se, eller via post: Demensförbundet, Att Elisabeth Berglund-Lindh, Lundagatan 42A, 117 27 Stockholm. För mer information tel. 08-658 99 20.

Välkommen med din ansökan!

Som medarbetare i Demenförbundet bidrar du till att skapa ett demensvänligare samhälle. Ditt arbete kommer att vara betydelsefullt för många människor - både personer med demenssjukdom och deras anhöriga.