Lediga tjänster

Demensförbundet är ett handikappförbund och den största organisationen i Sverige som arbetar för att förbättra förhållandena för demenssjuka och deras anhöriga, både centralt och lokalt.

Vi har en unik ideell stödverksamhet i våra cirka 120 lokala demensföreningar runt om i landet och vi är cirka 10.500 medlemmar.

Nedan är våra lediga tjänster - Förbundskonsulent och telefonrådgivare.

Vi söker förbundskonsulent till norra Sverige

Vi söker nu en eller flera personer som kan stötta och bistå våra nordliga föreningar i det ideella arbetet att förbättra förhållandena för demenssjuka och deras anhöriga. Det kan handla om att hjälpa till när föreningsarbetet börjar kännas slitsamt eller att finnas till hands och
inspirera vid uppstart av nya föreningar. Vana från föreningslivet är önskvärd, likaså viss erfarenhet inom demensområdet.

För att lyckas i denna roll bör du vara strukturerad och ha förmågan att entusiasmera och övertyga. Du behöver vara lyhörd och ha erfarenhet av att organisera möten och informationsträffar. Arbetet kräver både självständighet och att du har lätt att samarbeta med andra. I tjänsten ingår mycket resor varför personen vi söker behöver ha körkort och tillgång till bil. Vi erbjuder ett omväxlande arbete i en etablerad organisation med trevliga kollegor och många kontaktytor.

Stämmer detta in på dig? Då tar vi gärna emot ditt CV och personliga brev som beskriver vem du är och vad du gjort tidigare. Skicka din ansökan märkt ”Förbundskonsulent” via e-post: elisabeth.berglund.lindh@demensforbundet.se, eller via post: Demensförbundet, Att Elisabeth Berglund-Lindh, Lundagatan 42A, 117 27 Stockholm. För mer information tel. 08-658 99 20.

Demensförbundet söker en medarbetare till vår rikstäckande telefonrådgivning

Demensförbundet har sedan 1999 en rikstäckande telefonrådgivning, i första hand för våra medlemmar. Vi söker nu förstärkning till vår rådgivningsgrupp.

Som person bör du vara utrustad med tålamod, vara lyhörd och inlyssnande. Har du tidigare erfarenhet av anhörigsamtal eller samtalsgrupper och gärna yrkeserfarenhet inom demenssjukdomar är det en stor fördel. Vi sätter stort värde på att du har kunskap om demenssjukdomar samt hur och var vård och stöd finns. Du bör också ha kännedom om hur demensvården fungerar på kommunal nivå.

En merit är också om du har viss kännedom om våra lokalföreningar och deras sätt att arbeta. Som rådgivare ingår du i ett team där vi arbetar veckovis med arvode. Du väljer själv var du vill arbeta. Då samtalen till rådgivningen stadigt ökar önskar vi tillsätta tjänsten snarast. Vill du veta mer är du välkommen att kontakta någon av oss rådgivare på telefon 0485-375 75.

Din ansökan, inklusive CV, skickar du till:
Demensförbundet, Att Bodil Hallin,
Lundagatan 42A, 117 27 Stockholm
E-post: bodil.hallin@demensforbundet.se

Välkommen med din ansökan!

Som medarbetare i Demenförbundet bidrar du till att skapa ett demensvänligare samhälle. Ditt arbete kommer att vara betydelsefullt för många människor - både personer med demenssjukdom och deras anhöriga.