Demensförbundets kongress 2018

Den 14 - 15 september gick Demensförbundets kongress av stapeln på Scandic Star hotell i Sollentuna, Stockholm. Totalt deltog 207 personer, representerandes 83 föreningar från norr till söder.

Kongressen inleddes av "Glädjekören" som sjöng ett potpurri av sånger från 60-talet. Glädjekören består bland annat av deltagare från Demensförbundets samtalsgrupp för personer tidigt diagnostiserade med demenssjukdom. Underhållningen gav kongressen en glad start.

Styrelse

Under kongressen valdes även en delvis ny styrelse för de kommande tre åren. Pär Rahmström fick fortsatt förtroende som ordförande, liksom Carina Lindegren som vice ordförande, Christina Hansson som kassör och Peter Keusen som ledamot. Nya ledamöter i styrelsen är Carina Frisk, Christina Olsson, Lars-Olof Wahlund och Gunnilla Calais. Till styrelsesuppleant valdes Pia Georgsson-Asp.

Från vänster: Pär Rahmström, Carina Lindegren, Christina Olsson, Gunnilla Calais, Peter Keusen, Christina Hansson, Pia Georgsson-Asp och Carina Frisk.