Varukorg

Du har 0 produkter i varukorgen.

Summa totalt: 0:-

Till kassan »

Stimulanspaket med 24- bitars pussel

För aktivering inom demensvården och övrig äldrevård.

Demensförbundet vill med detta ”Stimulanspaket” att vårdpersonalen på boendena ska få tips på anpassade aktiviteter och trevliga stunder för och tillsammans med demenssjuka.

I paketet ingår:

Trädgård
Härligt grönskande träd, knoppande blommor, porlande vatten, och färgsprakande höstlöv är något som vi människor mår bra av. Så och skörda. Att sitta i en trädgård och bara vara är skönt för själen. Här finns många tips för aktivering i trädgården.

Sinnesstimulering
Boken ger konkreta och vardagsnära råd om hur man kan stimulera sinnena, och våra vardagsaktiviteter. Beteendeförändringar vid demenssjukdom, attityder, bemötande och kommunikation är andra områden som berörs. Boken är även upplagd som en studiecirkel för arbetsplatsen med en tydlig studiehandledning.

Pussel
Att lägga pussel är en bra sysselsättning som kan ge både glädje, goda samtal och stärka självkänslan hos den demenssjuke. Pusslen är färglada och inbjudande i fina motiv.

Pusslen är gjorda av 5 mm tjock skiva av plast och är mycket tåliga. Pusselbitarna är alltid fräscha då de går att tvätta under rinnande vatten. I paketet ingår ett pussel. Välj mellan 4, 8, eller 24 bitars.

Pris: 300,00:-

Lägg i varukorg