Varukorg

Du har 0 produkter i varukorgen.

Summa totalt: 0:-

Till kassan »

Pussel

Pusslen är 19 x 29 cm och gjorda av 5 mm tjock skiva av plast och är mycket tåliga och hållbara. De finns i 10 olika motiv med vuxenperspektiv i olika svårighetsgrader, 4-8 och 24 bitars.

Pusslen har testats i ett halvårs tid på Blåmesens dagscenter i Älmhult för demenssjuka. Leif Nilsson som tycker om att lägga pussel började med 4-bitar. Efter ett tag lade han även 8-bitar och har precis nu klarat 24-bitarspusslet vilket Leif var väldigt stolt över. Undersköterskan Kerstin Richardsson som arbetar på dagcentret tycker mycket om pusslen. Det är en bra sysselsättning som ger både glädje, goda samtal och stärker självkänslan. Pusslen är färglada och inbjudande och pusselbitarna är alltid fräscha då de går att tvätta under rinnande vatten, säger Kerstin.

Pusslen säljs annars i olika uppsättningar:
I kartonger med 50, 30 eller10 pussel med alla 10 motiven och i de olika svårighetsgraderna 4-8-24-48-96 bitar och kan beställas hos Nybygden produkt AB, www.nexe.se.

1 krona per sålt pussel går till Demensförbundet.

Pris: 183,00:-

Alternativ: