• Välkommen till Demensförbundet

Vi är ett handikappförbund och den största organisationen i Sverige som arbetar för att förbättra förhållandena för demenssjuka och deras anhöriga, både centralt och lokalt. Vi har en unik ideell stödverksamhet i våra cirka 120 lokala demensföreningar runt om i landet och vi är cirka 10.500 medlemmar. Följ oss även på Facebook

• Välkommen till Demensförbundet

När demenssjukdom slår sönder en familj

När Gunnar var i 45-årsåldern drabbades han av demens. Läs familjens berättelse om sin resa genom sjukdomen. Läs mer »

Madelene Johanzon

Sadlade om och är nu en av Sveriges första utbildade Silvialäkare som våren 2015 diplomerades vid en ceremoni på Drottningholmsteatern i Stockholm.

Odling och gröna miljöer

Härryda kommun och Mölndal-Härryda demensförening samverkar i ett EU-projekt som ska hjälpa äldreboenden att arbeta med odling i sin verksamhet.

Det kom ett brev

Carolines mamma har Alzheimers sjukdom. När mamman blev sämre uppstod många frågor och praktiska saker som måste lösas. Caroline tog kontakt med Demensförbundet för att få hjälp.

Till nyhetsarkivet »

Till kalendern »

Demens i media

Se fler artiklar om demens i media »